Een succesvolle flyer maken en verspreiden met Huis-aan-Huis-flyers!

Wat maakt nu een goede folder of flyer? Als bedrijf wil je natuurlijk met jouw reclamefolders opvallen op de deurmat tussen alle anderen. Dan komt gelijk de belangrijkste eerste vraag. Wat is het doel van de flyer actie? Bied je een dienst of product aan? Voor het verspreiden van flyers of folders zit hier namelijk een verschil in.

Reclame folders maken voor een dienst

Een dienst is niet tastbaar. Hierdoor is het lastiger om de lezer te laten ervaren, men kan een dienst niet echt zien. Maar ook niet ruiken, proeven of horen. Als dienstverlener is het cruciaal om jouw dienst tastbaar te maken. Vaak kun je wel een emotie of gevoel aan een dienst koppelen. Dit gevoel moet je zien te vangen in een afbeelding. Denk bijvoorbeeld aan de plaats van verkoop, de mensen en eventuele middelen die je inzet bij de dienstverlening. Door een gevoel of emotie te benadrukken kan de lezer van tevoren een beeld vormen bij jouw bedrijf en de dienst. Bij een schoonheidssalon kan je bijvoorbeeld denken aan een afbeelding waar de klant behandeld wordt. Of een vrouw die geluk en zelfvertrouwen uitstraalt, dit komt dan natuurlijk door de behandeling.

Hieronder enkele tips voor Huis-aan-huis-flyers voor een dienst:

  • Persoonlijk, laat jezelf zien in de reclamefolder. Zo weet men met wie men te maken krijgt en kan men een gevoel ontwikkelen bij jou en het bedrijf.
  • Benadruk het resultaat van de dienst, het gevoel of de emotie.
  • Laat zien dat je aan bepaalde kwaliteitseisen voldoet; door diploma’s, keurmerken en kwaliteitsborging te benoemen.
  • Laat de locatie of behandel ruimte zien (de serviceomgeving).
  • Laat referenties en klanttevredenheid zien voor betrouwbaarheid.


Reclame folders maken voor een product

Een product is tastbaar, meetbaar en blijvend. In een folder of flyer kan je het totale product beschrijven, zoals de afmetingen en specifieke functie van het product te benoemen. In een flyer of folder kunt u een product dus duidelijk en concreet laten zien. Uiteindelijk wilt u dat de lezer uw product koopt. Lees in deze blog de tips voor een reclamefolder voor een product. Een aantal tips voor een product reclamefolder zijn ook toepasbaar voor een flyer voor een dienst. Bij beide gaat het uiteindelijk ook om de lezer aan te zetten tot actie, dit kan je doen door:

  • Creëer een schaarste; gevoel van urgentie wekken
  • Laat contactgegevens goed achter op de reclamefolder; verwijs door naar de website
  • Herkenbaarheid tonen; persoonlijk verhaal en uniek ontwerp van jouw bedrijf

Wel is belangrijk dat je de doelgroep voor ogen houdt en zorgt dat je een duidelijke boodschap overbrengt met de juiste trigger. Mocht je meer informatie kwijt willen, verwijs ze door naar de website. Op een flyer of reclamefolder is het altijd belangrijk dat je ervoor zorgt dat de lezer in actie komt, reserveert, naar de winkel komt, belt, etc.. Daarom is het belangrijk dat de contactgegevens altijd duidelijk aanwezig zijn op de flyer of folder.

Nieuwe folders of flyers verspreiden?

Bij Huisaanhuisflyers.nl wordt jouw flyer of folder altijd dubbelzijdig, door professionele grafisch vormgevers, ontworpen. Hierdoor kan je met de reclamefolder zowel de aandacht trekken als informeren. Je kan de reclameflyer dus inzetten voor meerdere uitingen. Een folder is perfect als je meer producten of diensten naar voren wilt brengen. Bij Huis aan Huis flyers helpen wij jou de doelgroep te bereiken met reclame verspreiding op maat. Wij ontwerpen, drukken en verspreiden jouw nieuwe folders voor de goedkoopste prijs van Nederland. Wil jij ook de goedkoopste flyers? Vul het contactformulier in, of bekijk hier onze All-in pakketten.