Kijk jij ook zo uit naar de lente? Wij in ieder geval wel! Het is namelijk de ultieme periode om huis aan huis flyers te laten bezorgen. Ook is het voorjaar de perfecte tijd om je marketing en communicatie te voorzien van een flinke opfrisbeurt. Voorjaar staat immers voor nieuwe ronden, nieuwe kansen en leent zich daarom perfect om de bezem door je marketingcampagnes te halen. Wil je jouw communicatie- en marketing verbeteren dit jaar? Lees dan vooral verder want wij geven 5 tips die slim aansluiten bij het nieuwe seizoen.

1. Flyers die een glimlach bezorgen, start met vrolijke campagnes!

Laat flyers bezorgen die een grote glimlach op het gezicht toveren. Het voorjaar stemt de consument vrolijk en zet de mensen aan om de deur uit te gaan. Veel consumenten gaan weer dingen doen en aanpakken. Emotie is een belangrijke trigger voor mensen. Dit is ook het moment voor bedrijven die veel producten/ diensten buiten aanbieden. Denk bijvoorbeeld aan lenteproducten en uitjes, zoals tuinmeubilair of barbecues. Maar ook voor bedrijven die niet direct lente gerelateerde producten verkopen kunnen al wel met dit thema werken. Verkoop je bijvoorbeeld airco’s dan kan je het ook hebben over een “Frisse Lente Bries door je huis”. Kortom koppel positieve emoties aan jouw merk of bedrijf.

2. Huis aan Huis Flyers laten bezorgen met een voorjaarsactie 

Wanneer je flyers laat bezorgen, zorg dan ook voor een goede voorjaarsactie. Vooral de bedrijven met buitenartikelen kunnen helemaal losgaan. Je kunt de lente aangrijpen om speciale lenteproducten onder de aandacht te brengen. Tuinspullen en tuinmeubilair bijvoorbeeld. Door middel van een mooie campagne in een huis aan huis folder kun je de klanten bovendien laten weten wat jouw aanbod is op het gebied van barbecues, parasols of andere lente gerelateerde producten. Heb je geen lente gerelateerde producten, dan kan je alsnog een speciale lente aanbieding introduceren. Zo kun je bijvoorbeeld met een lentecoupon in de huis aan huis flyer de klanten naar jouw restaurant (lente proeverij) of winkel trekken (frisse nieuwe outfit). Maar de lente biedt meer mogelijkheden.

3. Bereid je voor op de feestdagen – laat op tijd huis aan huis flyers verspreiden

Planning is key. Laat dan ook op tijd jouw huis aan huis flyer verspreiden. Het voorjaar is dé tijd van feestdagen en vakanties. Met Pasen, Pinksteren, Moederdag, Vaderdag en Hemelvaartsdag beschikt de lente over veel mogelijkheden waar je als ondernemer op in kunt spelen. Met speciale acties bijvoorbeeld, of aanbiedingen. Je kunt het voorjaar bovendien gebruiken om evenementen te organiseren die je middels huis aan huis folders perfect onder de aandacht kunt brengen. Bekijk hier de aanleverdata voor folder verspreiding.

4. Flyers & Facebook – fris je communicatiekanalen op

Ga voor een multichannel aanpak! Wanneer je gebruik maakt van een flyer actie, vergeet dan niet de andere kanalen. De kracht van herhaling is ook hier belangrijk. Check daarom al je kanalen, zoals:

  • Websites (zorg voor een vrolijke voorjaarsfeer)
  • Sociale media (zorg voor een actie afbeelding op je omslag)
  • Nieuwsbrieven (hint naar de acties en de flyer)
  • Magazines
  • E-mails
  • Folders
  • Flyers

5. Een nieuw design van je folders en flyers

Heb je al jaren dezelfde look and feel? Wellicht kan jouw uitstraling dan ook wel een schoonmaakbeurt gebruiken? Je kunt het voorjaar tenslotte ook gebruiken om het design van je marketingcommunicatie aan te pakken. Zo kun je bijvoorbeeld een nieuw ontwerp maken voor je flyers en folders. Heb je hierbij hulp nodig? Laat het ons weten en onze professionele vormgevers helpen je vervolgens graag met een nieuwe lentelook van je flyers en folders.