5 tips voor een succesvolle huis aan huis reclamefolder
Ook in het digitale tijdperk is de huis aan huis reclamefolder nog altijd uiterst effectief. Sterker nog: onderzoek heeft uitgewezen dat folderbezorging een onverwoestbaar marketinginstrument is gebleken! Het grootste deel van alle Nederlanders leest namelijk wel eens een reclamefolder en waarvan bijna de helft regelmatig overgaat tot koop. Wilt u weten hoe u het maximale rendement uit uw reclamefolder haalt, lees dan vooral verder. Hieronder geven wij u 5 handige tips die u helpen bij het maken van een succesvolle reclamefolder.
Ken uw doelgroep
Wilt u een reclamefolder laten maken? Zorg er dan voor dat u weet wie uw doelgroep is. Zodra u namelijk weet wie uw potentiële klant is, kunt u ze met de juiste strategie ook daadwerkelijk bereiken en met de juiste beelden en teksten aanspreken. Bevindt uw doelgroep zich bijvoorbeeld in een specifieke stad of wijk? Dan kunnen we deze mensen door middel van huis-aan-huis verspreiden eenvoudig bereiken.Wilt u meer weten hoe we uw doelgroep het beste kunnen bereiken? In een van onze vorige blogs schreven wij hoe we uw doelgroep targeten.
2. Wees relevant
Dankzij onze all-in verspreiding, kunt u uw reclamefolder effectief inzetten. Bij het maken van een reclamefolder letten wij er in de eerste plaats op dat deze een relevantie aan geeft; Wat uw bedrijf of producten voor de consument kan betekenen. Ten tweede moet de consument “verleidt worden” zodat ze ook daadwerkelijk interesse hebben of krijgen. De belangrijkste factoren die uw A4 folder (link) van relevantie voorzien zijn: uw doelgroep, het product, de prijs, service en/of locatie. Een goed voorbeeld van relevantie is: inspelen op feestdagen, zoals Kerst, Sinterklaas en Pasen.
Herhaling
Een folder eenmalig verspreiden kan effectief zijn, maar de kunst van reclame zit ‘m vooral in de herhaling. Heeft u regelmatig aanbiedingen of acties, dan is folderverspreiding zeer effectief. Als u regelmatig een reclamefolder laat maken, drukken en ons de folderverspreiding laat doen zorgt u voor een betere naamsbekendheid. U creëert op deze manier namelijk bewustzijn, herkenning, bezoekers en contact met uw potentiële consument.
Call-to-action
Hoewel veel consumenten de folder gebruiken ter oriëntatie, dient u ze juist aan te sporen om in actie te komen. Een duidelijke call-to-action is hierbij de sleutel tot succes. Door uw klant namelijk te triggeren met een uitdagende zin, zet u de mensen aan om uw product aan te schaffen of gebruik te maken van uw speciale dienst.
Informeer uw medewerkers
Heeft u een reclamefolder verspreid met daarin een aansprekende actie? Zorg er dan altijd voor dat uw medewerkers hiervan op de hoogte zijn. Het kan natuurlijk niet zo zijn dat als uw potentiele klant de winkel binnenstapt en informeert naar de actie, uw medewerkers van niets af weten. Door juist in samenspraak met de werkvloer acties in te zetten en het specifieke product extra uit te lichten, heeft u het meeste kans op succes.