Waarom huis aan huis reclameflyers of folders verspreiden?

Waarom huis aan huis reclameflyers of folders verspreiden?

Volgens Nielsen media onderzoek over 2018 is het folders en flyers verspreiden huis-aan-huis nog steeds populair. Het verspreiden van flyers en folders laten zelfs de meest extreme cijfers zien. Een kleine groep adverteerders (ongeveer 40) is goed voor 80% van de bestedingen en voor alle bruto mediabestedingen binnen folders geldt dat 96% afkomstig is uit de hoofdgroep retail. Dat maakt dat folders een zeer overzichtelijk deel van de mediamarkt is.

Het vertrouwen in flyers en folders is nog steeds groot.

Ondanks de veranderingen in de manier hoe we reclameboodschappen verspreiden, door bijvoorbeeld online mogelijkheden, is het vertrouwen in traditionele verspreiding niet aangetast. De tv, kranten en tijdschriften blijven vertrouwde reclamevormen. Huis aan huis verspreiding is de afgelopen jaren toegenomen. Jaarlijks worden er nog ruim 12 miljard reclame folders huis-aan-huis verspreid in Nederland. Heel veel consumenten besteden wekelijks een 45 minuten aan het doornemen van flyers en folders. In veel gezinnen worden op deze manier toch gekeken welke aanbiedingen er zijn die week. De huis-aan-huis verspreiding van flyers en folders vinden ze dan ook positief. Op basis van de aanbiedingen bezoeken veel consumenten dan ook de winkel, rond de 95% van de ontvangers bezoeken een winkel naar aanleiding van een reclamefolder of flyer.

Waar moet je opletten bij het verspreiden van reclameflyers en reclamefolders?

Wij hebben hieronder verschillende tips.

Tip 1: Hoe val je op bij het verspreiden van reclamefolders

Wekelijks worden er veel flyers en folders verspreid. Bij huis-aan-huis verspreiding worden flyers en folders vaak samen gevoegd in een seal pakket. Hierdoor is het lastig om op te vallen. Wij zorgen ervoor dat uw reclameflyer of folder professioneel vorm gegeven wordt. Hierdoor komt uw boodschap beter over. Door een goede en duidelijke boodschap met een opvallend design zorgen wij ervoor dat u eruit springt.

Tip 2: De kracht van reclame zit in herhaling

Veel consumenten weten graag voordat ze boodschappen doen welke aanbiedingen er zijn. Het bekijken van de aanbiedingen gebeurt heel veel via de reclamefolders. Via de huis-aan-huis verspreiding krijgen de consumenten van verschillende supermarkten en andere winkels de aanbiedingen door de brievenbus. Veel consumenten vertrouwen erop dat er elke week een reclamefolder in de brievenbus verschijnt en houden hier dan ook rekening mee. Ook bij een reclameflyer of folder zit de kracht in herhaling. Het regelmatig laten bezorgen van je reclamedrukwerk is belangrijk. Het verspreiden van je folder of flyer zou je eigenlijk wekelijks moeten doen.

Tip 3: Laat beleving zien

Stem je teksten en afbeeldingen af op de doelgroep. Zorg ervoor dat je doelgroep zich aangesproken voelt tot de teksten en afbeeldingen. Op die manier wordt de beleving van je boodschap beter. Consumenten kopen een product eerder als de beleving ervan duidelijk is. Het is dus ook van belang dat je deze zo goed mogelijk in je flyer of folder verwerkt. Bij eten kun je denken aan een afbeelding waarbij de mensen zichtbaar genieten van het eten. Of bij meubels aan het comfort dat de meubel geeft. Een goede en juiste beleving overbrengen in de folder of flyer is erg belangrijk.

Tip 4: Herkennen van je merk of naam.

Ervoor zorgen dat consumenten je merk of naam kennen is belangrijk. De herkenbaarheid van het merk, logo en het bedrijf zorgt ervoor dat de consument u eerder vertrouwt. Hierdoor zullen ze ook eerder bij je langs gaan. Door regelmatig aan folder en flyer verspreiding te doen vergroot je de herkenbaarheid. Ook moeten deze in jouw stijl zijn, zo vergroot je de herkenbaarheid nog verder.

Tip 5: Verspreid je boodschap

Gebruik niet alleen het verspreiden van de folder of flyer. Maar zorg ervoor dat je de aanbieding ook via social media en internet verspreidt. Zo vergroot je de kans om zoveel mogelijk mensen, zo vaak mogelijk te bereiken. Op deze manier versterken de verschillende kanalen elkaar.

Tip 6: Verwijs naar je website

Verwijs in de folder of flyer naar de website. Je kunt meestal niet alle informatie kwijt in de folder. Een flyer bevat vaak nog minder informatie. Door in de reclameflyer of folder te verwijzen naar de website kun je geïnteresseerde mensen verder informeren en overtuigen. Het is wel belangrijk om naar de eigen website te verwijzen. Je kunt er ook zo bijvoorbeeld voor zorgen dat ze meer informatie opvragen of zelf online producten kopen.

Tip 7: Meten is weten.

Je wilt natuurlijk weten of het verspreiden van de reclame folders of flyers zin heeft gehad. Door het verspreiden van flyers en folders te meten krijg je inzicht hoe je het kan verbeteren. Moet je bijvoorbeeld andere afbeeldingen of teksten in je flyer of folder gebruiken. Er zijn veel dingen die van invloed kunnen zijn. Een goede manier om de flyer of folder verspreiding te meten is door bijvoorbeeld bij aanbiedingen met coupons te werken. De consument moet bijvoorbeeld de coupon meenemen om de korting te krijgen. Hierdoor zie je direct of de flyer of folder zin heeft.

 

Flyers en Folders verspreiden door Huis-aan-huis-Flyers

Wij ontwerpen, drukken en verspreiden jaarlijks miljoenen folders en flyers. Wij kunnen je helpen met het professioneel ontwerpen van je flyer of reclamefolder. Ook met het bepalen van het verspreidingsgebied kunnen wij assisteren. Kortom wij kunnen je volledig ontzorgen. Kijk hier voor onze ALL-IN Service en de verschillende mogelijkheden voor flyers en folders.

Call Now Button