Besluit je marketing flyers te verspreiden via Huis aan Huis Flyers, omdat je tegen een scherp tarief effectief je klanten wilt bereiken? Als je duidelijk hebt hoe je doelgroep eruitziet en wat je meerwaarde is, is het tijd om de content uit te denken. Met welke boodschap ga jij je doelgroep bereiken? Flyers en folders komen in allerlei formaten, haal er het beste uit met onderstaande tips.

1.  Verwerk kortingscoupons in je marketing flyers

huis aan huis flyer kortingscodes

Door een coupon te verwerken in je folder of flyer krijgen je klanten korting, waardoor ze doelgericht worden aangezet om naar je winkel te gaan of gebruik te maken van je service of dienst. Net als kortingscodes, zijn kortingscoupons codes die zorgen voor korting op het aankoopbedrag van een product, service of dienst. Met coupons kun je bijvoorbeeld kortingsregels maken die je klanten kunnen invullen bij hun bestelling. Zo’n couponcode geeft de consument recht op een korting die jij vooraf hebt ingesteld. Elke couponcode bestaat dus uit een of meerdere voorwaarden waaraan voldaan moet worden. Tevens biedt een couponcode in een folder of flyer een beloning die wordt toegekend indien er door de klanten aan de voorwaarden wordt voldaan.

2. Voeg marketing technieken toe aan je reclame folder

Er zijn verschillende marketing technieken die je in een folder of flyer kunt verwerken. Maar wil je echt resultaat? Voeg dan urgentie aan de boodschap. Deze “laatste kans” voordat de uitverkoop eindigt, zorgt voor een extra stimulans. Laat de koopbeslissing over jouw aanbod niet in het midden hangen. Zo heb je bijvoorbeeld coupons en dagdeals. Het verschil tussen deze twee is dat een dagdeal uitverkocht kan raken en slechts geldig is op één product. Coupons zijn daarentegen vaak van toepassing op het totale bedrag, service of extra aankoopvoorwaarden, zoals gratis bezorging. Bij een dagdeal is er dus een beperkt aantal verkrijgbaar, waar de coupons geldig is tot de dag dat deze verloopt. Coupons en dagdeals zijn dus twee verschillende begrippen die elk zijn eigen voordeel bieden. Beide spelen echter in op een gevoel van schaarste en urgentie.

3. Lokale marketing met huis aan huis verspreiding

Lokale marketing helpt je om bekender te worden in je eigen regio of stad. Wanneer je besluit om bijvoorbeeld coupons te verwerken in je folder of flyer heeft dit nog meer voordelen. Ten eerste zetten coupons de consument aan om je product aan te schaffen of gebruik te maken van je dienst. Ten tweede moedigen kortingscoupons je klanten aan om naar je winkel te gaan. Op deze manier doe je dus aan lokale marketing. Bijkomend voordeel is dat lokale partijen vaak kunnen rekenen op meer gunning. Koop lokaal, is dan ook een bekende kreet. Dit betekent niet dat je als landelijke speler gelijk buiten de boot valt. Ook als landelijke speler kan je vestigingen lokaal uitlichten. Zo maak je de boodschap persoonlijk en benaderbaar.

4. Effect meten van je marketing flyers campagne

Nog een voordeel van coupons in je reclame folder of flyer is dat je op deze manier direct het effect kunt meten van wat de actie teweeg heeft gebracht. De mogelijkheden van coupons zijn eindeloos en je kunt er dus vele kanten mee uit. Zo kun je een klant bijvoorbeeld een aanbod doen die vrijwel onmogelijk genegeerd kan worden. Naast korting geven op een product of dient, kennen coupons ook andere mogelijkheden. Zo zijn er coupons die je klant extra service garandeert of bijvoorbeeld een speciale service in het vooruitzicht stelt. Alle coupons die worden geactiveerd geven jou gelijk een beeld van de effectiviteit van de campagne. Win – Win dus!

5. All-in verspreiding 

Leuk al die voordelen voor potentiële klanten, maar hoe nu verder? Met all-in verspreiding worden al je zorgen uit handen genomen. Met een all-in pakket wordt de vormgeving voor je verzorgd, het drukwerk en de verspreiding! Jij hebt enkel en alleen een controlerende rol. Dit kan al vanaf slechts €36,- per 1000 stuks. Of je nu gaat voor het verspreiden van cadeaubonnen, waardebonnen, coupons of voordeelcodes. Uiteindelijk hebben ze namelijk allemaal hetzelfde doel en dat is de klant voordeel geven en aanzetten over te gaan op de koop van jouw product of gebruik te maken van jouw diensten!